Vores profil

pige der tegner en sol

Velkommen til Solstrålen :-)

Børnehuset Solstrålen er et kommunalt dagtilbud, vi har en specialgruppe,

to vuggestuer og to børnehavegrupper.

Vi har øget fokus på legens betydning og børns venskaber på tværs af grupper og alder. Gennem  legen inddrager vi  bevidst alle 6 læreplanstemaer.

Vi mener, at barndommen er det vigtigste afsnit i livet. Børnene skal derfor have mulighed for, at udvikle sig i rolige og trygge omgivelser med efterlignelsesværdige voksne, som vægter tilknytningen til det enkelte barn højt.  Vi sætter rammen for et anerkendende, inspirerende, levende og berigende læringsmiljø, hvor legen og sprogets betydning kendetegner vores hus.

Vores mål er at skabe en rød tråd i barnets liv og skabe de bedste muligheder for trivsel og læring for alle børn. Dette arbejde fordrer et fælles værdisæt på alle niveauer, både ledelsesmæssigt, personalemæssigt og i forhold til forældresamarbejde. I Solstrålen tager vi udgangspunkt i en anerkendende pædagogik med særligt fokus på nærvær og den voksnes rolle.

Sundheden er tænkt ind i Solstrålens hverdag, vi har Guldmærket i Økologi, det betyder at vores køkkens varer er 90-100 % økologiske.